sunnuntai 22. tammikuuta 2012

What would you do?

Oikeesti tänää aattelin kirjottaa vaan siitä kun söin katkarapusalaattia ja katoin leffaa jonka juoni meni niinku aina: eka minuutti ja tapaa miehen, puol tuntii ja kaikki on ihanaa 15min ennen leffan loppua ne eroaa ja sitten vikat kaks minuuttia on paluu yhteen. Ai että kuinka söpöö ja epärealistista.
Mutta sitten eksyin youtubeen jotai kummaa reittii kattoo psykologia kokeita ihmisten käyttäytymisestä. Kyseessä oli että miten eri ihmiset reagoivat eri tilanteisiin kävelevätkö ohi vai soittavatko poliisin jne.
 Katsoessani näitä videoita en voinut olla huomaamatta sitä että kuinka paljon muut ihmiset ignooraavat toisten tilanteet, eivät ole huomaavinaankaan riitelyjä tai miehen iskuyrityksiä baarissa. Taitaa nykyää olla mottona: mind ur own business. Mut oikeesti eihän se niin voi mennä, miltä se tuntuu kun oma elämä on täysin kunnossa mutta sitten ympärillä vallitsee sekasorto kun on vaa huolehdittu omista asioista:d Nyt aika monen päässä voi pyöriä ajatus että eihän kaikkee voi sekaantua ja että se vaan pahentaa alkuperästä tilannetta, mutta silti mä oon ja oon aina ollu sitä mieltä et muitten elämä on myös sun elämä, ja meijän velvollisuus on välittää muista ihmisistä!

Kuten noissa videoissa joku äiti pilkkas oman lapsensa kroppaa rannalla ja pyys laittaa paidan päälle ja sitten katottii et kuinka moni uskaltaa tulla sanomaan jotain. Miettikää nyt, omassa tilanteessanne, jos te olisitte siinä oman äidinne haukuttavana ja et vois tehä mitään niin eiks se tuntuis kivalta et joku random ystävällinen ihminen tulis kysyy et onks kaikki okei ja puolustaa? Mun ei tarvii hetkeekää miettii et oisko se kivaa koska ei siin oo mitää mietittävää, tottakai se olis!!!

Yks viikonloppu mä olin Helsingissä just hyppäämässä junaan, kun näin tytön, joka käveli mun ohi itkien ja mun niiiin teki mieli halaa sitä ja kysyä et onks kaikki okei, mutta en tehnyt sitä, koska mun juna oli lähössä ja se oli vika mahollinen. Nyt hartaasti toivon, ettei se tyttö tehnyt mitää harkitsematonta siinä mielentilassa....Oikeesti ei meillä oo mitää omia kuplia tai jos olis niin on ihan sallittua vierailla muittenki kuplissa:) Pidetään silmämme auki ja autetaan muita kun on tarve, ei se paljoa vaadi. Ens kerralla ku näät jonku epämiellyttävän tilanteen niin mieti enneku kävelet vaan ohi. What would you do?


4 kommenttia:

  1. MELLI ei vitsit tää oli ihan sika hyvä! JUST tänään mietin ihan samoi juttui! AAAAAAA-MEN. ÖAEGAENGIONEIG

    VastaaPoista
  2. ANNIINAA kiitoksiaa, vitsit jos oisin hyvää käyttää tätä niin laittaisin niit videoi tohon katottavaks! mut tolla otsikon nimellä saattaa jopa löytyy niit:)

    VastaaPoista
  3. Voi, että sulla on hyviä ajatuksia ja niitä on sikke kiva lukea (: Jatkaa samaa malliin Melli!

    VastaaPoista
  4. voi emilia kiitos! Joskus tuntuu turhauttavalta kirjottaa tänne ku ei tuu mitää kommenttii niin yhtälailla ne mun ajatukset vois vaa säilyy mun omas pääs, mut sit tajusin et kylhä tätä luetaa vaikkei aina kerrota sitä mulle:D eli jatkan!

    VastaaPoista