tiistai 5. kesäkuuta 2012

Little girl lost and found in Åland



Meikä heräs tänää Ahvenanmaalla!! Mua harmittaa ihan sikana, kun unohin mun kameralaukun ylppärimestaan, siellä se nyt kököttää, näin sen ikkunan läpi meinaan. Onneksi mullei ollu kameraa siellä sisällä, joten mulla on nyt runsaat 40% akkua, ja vaikka mitä kuvattavaa! Olin suunnitellutl tän sillai, et kiertelen kuvailee kaikkii ihanii mestoi ja laitan johdolla tänne, MEN var är det! Siellä kameralaukussa laturin kanssa-.-
Kuitenkaa ei nyt masennuta, koska teillä on hyvä mielikuvitus ja mulla kertomakyky:D
Eilen tosiaan saavuin tänne 9.05 mun enon kyydittämänä( hienosti mulla oli 40min aikaa lentokentäl) mut mitä väliä, selvisin kuitenki!
Ikinä en ollut nähnykkää Erikaa, mutta Maarianhaminan lentsikkakenttä oli pikkuruinen, joten sieltä se tuli vastaan aivan IHANAN Esterin kanssa. Kuvitelkaa söpö pöllönpoikanen, mutta tyttölapsena. Ne suuret silmät ja hämmentyneisyys! Siitä mentii kahville ja sain kehui mun ruottitaidoista, vaikka Helsinki-Vantaal sanoin mun kaveril(joka lähti au-pairiks/avuks Tukholmaa) et en kykene tuottaa mitää sanoi ruottiks.( Mä vähä lentsikas mielessäni bloggasin kaikkii espusanoi ja annoin vähä tilaa tarpeellisimmille)Oi muuten, tuntuu niin hassulta kirjottaa SUOMEKS kun ei täällä osata sitä, ja tekstaritki (yritän) kirjottaa ruottix.
Ainii takas eiliseen! Kahvin jälkee mentiin kauppaa ja sit Erika anto mulle ostoslistan! Ja lähin se kävellessä kiertelee Gröna torget osastoo, muuten jos joku tietää, mikä on squasli, niin saa kertoo!
No sitten ajettii tänne Sundii, ja tää talo! tää mesta! tää piha!
Hullun maalaisromanttinen ja seinät vanhaa puuseinää mut sit kristallikruunui ja noi lapset oli tehny semmosen kyltin, tainojoo kirjotan sen tänne! Gäst rum upp för trappan och till höger. Det är skyltat på väggen bredvid dörren! H Ebba och William :) Ha det bra i ditt rum
(Toi huone! Punaset kattoparrut ja iiso sänky<3)
Vähänkö tunsin itteni tervetulleeks ja en malttanu enää oottaa et noi pääsee koulusta! Tos vaihees olin jo auttanut Erikaa tekees raparperipiirakkaa ja laitellu ostoksii kellariin ja leikkiny Esterin kans( venettä, piilosta, rakennellu dublolinnoi, hyppiny sohvalta tyynyille, rakennellu palapelei ja ennenkaikkea lukenu satukirjoi)
Ester ei kyl ikinä jaksanu kuunnella ku niist kirjoist ekat kolme sivuu. Oli muuten söpöö ku aluks Ester(2v) ei kattonu muhun, mut nyt se haluu mun reppariin ja tulee käpertyy vieree ja huutaa DIN TUUUR ku se on just hypänny tyynykasaan<3
Elämä täällä on sika rentouttavaa ja ekas päiväs oon jo oppinu vaikka ja mitä! Lisäks tääl on kaks heppaa: Lida ja Treiker(taitelijanvapaus), villakoira, Smilla, kaks kissaa: Torsten ja Luna + lunan kolme mun kädenkokosta kissanpentuu! Oon niiin landella hahaha!
Eilen olin niin väsyny, et nähtävästi nukahin jo puol seittemä ja tänää heräsin ja tääl alakerras oli lappu pöydällä. Kehotettii olee niinku kotona ja neuvottii mm, käyttää tätä konetta ja sit paras osuus! Haen kohta rappusten alta pyörän ja lähen seikkaileee!!!! UUMAMA! Ja niin pääsen lauantaina kattoo Saanaa Stockholmii! Ihan jepa.
p.s aurinko alko paistaa ja täällä näyttää ihan Patepostimieheltä!

rakkain terveisin Melli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti